Royal Aircraft Factory F.E.2 (Farman Experimental 2)
Verzie:
F.E.2a - predsériová verzia
F.E.2b - hlavný sériový model, vo výzbroji od roku 09/1915, vybavený vodou chladeným motorom Beardmore s výkonom 89 kW (120 hp) (neskôr 119 kW (160 hp)
Celkom bolo vyrobených 1939 lietadiel verzie F.E.2a a F.E.2b
F.E.2c - varianta nočného stíhača a bombardéra, hlavná zmena oproti predchádzajúcim typom je zámena pozícií pilota a pozorovateľa z dôvodu lepšieho rozhľadu pilota pri nočnom pristávaní
F.E.2d - finálna verzia, postavených 386 lietadiel, s motorom Rolls Royce Eagle s výkonom 186 kW (250 hp). Vyzbrojený druhým guľometom, ktorý umožňoval streľbu dozadu ponad krídlo.
F.E.2s - námorná prieskumná verzia vybavená plavákmi (pouze projekt)
Ďalšie experimentálne verzie (pre zástavbyrôznych druhov motorov, iba prototypy bez ďalšej výroby):
F.E.2e
F.E.2f
F.E.2g
F.E.2h
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html
cs.wikipedia.org
Verzie:
F.E.2a - predsériová verzia
F.E.2b - hlavný sériový model, vo výzbroji od roku 09/1915, vybavený vodou chladeným motorom Beardmore s výkonom 89 kW (120 hp) (neskôr 119 kW (160 hp)
Celkom bolo vyrobených 1939 lietadiel verzie F.E.2a a F.E.2b
F.E.2c - varianta nočného stíhača a bombardéra, hlavná zmena oproti predchádzajúcim typom je zámena pozícií pilota a pozorovateľa z dôvodu lepšieho rozhľadu pilota pri nočnom pristávaní
F.E.2d - finálna verzia, postavených 386 lietadiel, s motorom Rolls Royce Eagle s výkonom 186 kW (250 hp). Vyzbrojený druhým guľometom, ktorý umožňoval streľbu dozadu ponad krídlo.
F.E.2s - námorná prieskumná verzia vybavená plavákmi (pouze projekt)
Ďalšie experimentálne verzie (pre zástavbyrôznych druhov motorov, iba prototypy bez ďalšej výroby):
F.E.2e
F.E.2f
F.E.2g
F.E.2h
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww1/fe2.html
cs.wikipedia.org